Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-11, 19:28   #12
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke leggerutiner har du for deg selv?

Vi har egentlig ikke leggerutiner, men heller rutiner for hele ettermiddagen og kvelden. Målet er at den siste timen før leggetid skal være uten "plikter". For å få det til gjør vi følgende:

Gjør utendørs arbeid med en gang vi kommer hjem, før vi går inn og lager/spiser middag.
Rydder etter middagslagingen mens middagen lages.
Rydder av bordet etter at middagen er spist, tar eventuelle rester av middagslaging samtidig.
Rydder opp leker på barnerommet, stua og kjøkkenet før vi går på badet med datteren.
Legger frem klær til dagen etter når vi tar kveldsstell på datteren.
Den som ikke legger barn henger opp/bretter klær og gjør forefallende husarbeid. Har eventuelt begynt på dette tidligere på ettermiddagen.

I perioder har jeg hatt alarm på telefonen for å minne meg på leggetid. Da sjekker jeg kalenderen for neste dag, legger frem klær om jeg ikke har gjort det før, steller meg og legger meg. Leser eventuelt litt på sengen.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat