Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-11, 19:09   #53
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg aner ikke noe om generelle trender på forskjeller by og bygd, men min erfaring med Oslo er mindre slarv og mindre nedsnakking enn på bygda der det var sånn ca hovedtema i mange samtaler. Og så merker jeg regionale forskjeller: Sør på vestlandet, der jeg kommer fra, er det mye på hva folk GJØR. Særlig om de stikker seg ut på noe. Han der fyren som driver og SPRINGER hele tiden, hva gjør han nå DET for, og hun der med alle ungene med forskjellige fedre, og han andre som liksom er trygdet men male huset, DET kan han, ja!

Lenger nord på vestlandet så teller de hverandres penger, og det noe så innmari også. Det er ikke uvanlig å innlede en beskrivelse av noen med at "ja, han der XX, han er jo tjukk i penger, da. Arvet masse. Jaja. Neinei." De legger overhodet ikke merke til at de gjør det selv, heller! For meg skjærer det skikkelig, for det er IKKE vanlig lenger sør. Der er penger et kjempetabu, og man graver heller i andres seksualliv.

Nå aner jeg ikke hvor du kommer fra (kan jeg få vite det? ), men her i byen stemmer det at penger er tabu å snakke om. Men jeg har heller ikke merket så mye opptatthet av hva andre gjør.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat