Sv: Klage på parkeringsbot
Jeg fikk parkeringsbot i vinter. Det var søndags morgen, sånn 07-ish, og ved sykehuset der jeg jobber (Drammen) har man et litt snodig parkeringssystem for ansatte. På det tidspunktet var jeg ikke fast ansatt (hadde vikariat), så jeg fikk ikke sånt plastkort som fast ansatte får, kun en liten papirlapp der til-fra datoer for gyldighet for kortet står. Denne lappen skal ligge godt synlig i fronten av bilen, mot vinduet
Vel, all den tid dette var en liten papirlapp og det var midtvinters, kunne jeg ikke la lappen ligge fremme i ruta på vei til jobb. Da ville vifta blåst lappen veggimellom. Derfor la jeg den litt lengre tilbake foran, oppi en liten "lomme" oppå dashbordet. Fortsatt synlig forsåvidt, men altså ikke helt fremme mot vinduet. Jeg pleide alltid å flytte denne lappen frem i vinduet når jeg hadde parkert, men denne morgenen glemte jeg det. Og etter endt jobb lå boten på ruta. Da ble jeg rett og slett forbannet. For - om man virkelig ville, så ville man sett lappen. Jeg, sammen med alle øvrige ansatte ved samme sykehus (som er nødt til å bruke bilen til/fra jobb av praktiske årsaker), betaler faktisk en god del for å nærmest slåss om parkeringsplasser rundt sykehuset, da etterspørselen er way høyere enn tilbudet og det blir bare verre og verre. Sånn har det vært lenge. Men det private parkeringsselskapet som regjerer på ansattparkeringen vår har sannsynligvis en provisjonsordning, som for oss ansatte oppleves som at målet deres er å gjøre parkeringshverdagen for oss ansatte om mulig enda kjipere.
Så, jeg klagde først til parkeringsselskapet. Tok bilder, dokumenterte at lappen var fint synlig der den lå. Ba om at man utviste skjønn. Fikk avslag umiddelbart, selvsagt. Ikke annet å vente.. Ga med ikke med det, og anket til parkeringsklagenemnda. (Og la ut ufine hilsner i ruta på bilen en periode, sånn fint dandert ved siden av gyldig parkeringsbevis :barnslig: )
Så ble det stille, inntil i dag. For plutselig kom det en deilig mail fra nemnda i dag som sa så fint at "etter en gjennomgang av saken har selskapet valgt å trekke kravet".
Yay! Jeg vant! Rettferdigheten seiret! In your face, hersens parkeringsmafia! 
|