Sv: Klage på parkeringsbot
Jeg har klaget to ganger, og fått mehold.
Den første var kommunal, jeg mente jeg hadde parkert lovlig og sendte med billedbevis. Jeg fikk slettet gebyret, men på "saksbehandlingsfeil", de innrømte ikke at boten var ilagt på feil grunnlag. 1 uke etterpå var skiltingen endret.
Den andre ganger var privat, og ble grundig frustet på FP. Lappen snudde seg da jeg smelte igjen døren. Boten var skrevet ut 1 min etter tidspunktet på lappen, og jeg argumenterte at parkeringsvakten hadde sett meg trekke lapp og legge den der. Jeg fikk medhold av "hjertets godhet, men du må aldri gjøre det igjen, og ikke regn med å få medhold neste gang".
Ja, også har jeg snakket meg ut av et utstedt gebyr. Jeg trodde jeg hadde parkert greit, og hadde betalt avgift, men gebyret lå på ruten, så jeg spurte den hyggelige mannen pent om han kunne forklare hvorfor jeg sto ulovlig. Han pekte og forklarte, og så sa han at han kunne slette boten. Jeg var litt - jeg trodde ikke det gikk an en gang. Antagelig ble han helt befippet av at noen behandlet ham hyggelig og vennlig. 
|