Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-11, 08:46   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vikeplikt for buss - er reglene endret?

Jeg ble også forvirret av en sånn situasjon i går. Det er 30-sone, så alt skjedde svært sakte. Jeg starter forbikjøring av bussen mens den blinker til høyre og jeg ser at folk går på i det jeg legger meg ut. Dermed tenker jeg at jeg har god tid.

Men når jeg er på høyde med føreren i bussen, så blinker bussen ut og gir gass (helt samtidig). Jeg er klar over at bussen har forkjørsrett i 30-sone, men jeg trodde også at de hadde ansvar for å blinke for å gi beskjed om hva de skal foreta seg, ikke helt samtidig med at de kjører ut.

Situasjonen ble aldri farlig, men jeg ble litt usikker på reglene. Er det aldri lov til å kjøre forbi busser som står på holdeplass?