Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?
Velferdstiltak er viktig. Tror kommunen jeg jobber i er veldig flink der. Vi har blåtur (mat dekket men ikke drikke), Julebord med følge (mat, snacks og litt drikke til maten dekket. Følge betaler gilde selv). I tillegg får vi som oftest påskeegg, og en liten julegave.
Dette er det som kommer fra barnehagen jeg jobber i. Det har og blitt en tradisjon at kommunen lager en fellesfest for alle ansatte i barnehagene i kommunen med ballspill cup og mat.
Akkurat nå nyter jeg best av tilretteleggelsesgoden som er gratis svømming for gravide med fysioterapi i arbeidstiden. Helt fantastisk å kunne gå fra jobb 2 timer i uken for å trene med andre gravide.
Vi er som sagt veldig heldig føler jeg. Selv om ingenting av det vi får er overdådig. Julebordet er på et samfunnshus som oftest og veldig lavbudsjett. Men det gir litt sammhold. Vi har en veldig hard arbeidsdag preget av mye sykdom blant ansatte(oppe i 28% en periode), veldig lave budsjetter osv. De små positive tiltakene som er i løpet av året merker vi på samholdet til de ansatte i ettertid.
|