Tråd: Ullvask
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-11, 20:23   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullvask

Ca 1/3 full maskin er max for ullprogrammet ja. Eller, vår maskin har kapasitet på 8 kg, på ull er det vel bare 2 kg.

Men inngrodde barnehageflekker enten det er sokker, bukser eller gensre. Det hender det ikke går av. Men altså, jeg tar det meste på ullprogram, dersom det ikke ser for ille ut. Ser det for ille ut vet jeg at det ikke går av, så da får det litt kraftigere vask. På den forrige maskina vår var ullprogrammet litt "tøffere", hvilket var greit for sokker med flekker på, men dog hadde jeg nok ikke puttet nøstebarnteppet dit, for å si det sånn. (Men Mikro sitt er vasket i maskin sikkert ti ganger. Jeg tok sjangsen, da alternativet var å kaste det. Hun spydde tran på det. Så det var vasket og lufttørket og vasket og tørket og luftet og vasket og eddikk og hvem vet. Men det tålte ullvasken i vår maskin altså. Og det er håndvaskull egentlig. Så når en av dem uheldigvis får omgangssyke i ulltøy.... da tok jeg ut ull fra vaskemaskina fortsatt med spy på. Derved måtte det få kraftigere vask...