Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?
Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.
Vi er ganske på linje i forhold til at vi begge liker at det er ryddig og at vi liker at det er ganske reint. Mannen er et par hakk mer nøye enn meg, men det får han ta konsekvensene av sjøl.
Vi har sjelden ryddesjauer (med unntak av bodene, der må det tas noen krafttak innimellom), vi rydder underveis. Det vil si at når vi er ferdig med en ting, så skal den legges på den faste plassen sin, at når middagen er spist så rydder vi av bordet og ordner opp på kjøkkenet, når vi kommer hjem fra jobb/SFO/barnehage så henges alt tøy opp, eventuelt skitne plagg legges på vaskerommet, sekker tømmes etc. Det er like greit å gjøre det som skal gjøres der og da, det blir ikke morsommere to timer senere.
...............
...............

Vi var flinke til å rydde underveis og jeg brukte tid på å rydde til bunns, og å lage system. Alt har fast plass.
Far vasket på badet mens ungene badet.
Vi(som regel jeg) ryddet kjøkkenet etter mat(far vasket opp).
Far støvsuget og jeg vasket(fordi jeg ikke er venn med støvsugeren).
Klesvasken blir brettet når det er tørt og lagt bort ganske så med en gang.
Hverken Far eller jeg liker skippertak og vi har noenlunde de samme preferanser når det gjelder orden og renhold.
Nå har vi vaskehjelp og hun vasker effektivt fire timer annen hver uke. Jeg bruker mye lengre tid!