Tråd: "Cubus-barn"
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-11, 17:55   #115
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er ok å gi ungen et Liverpool-skjerf og ta dem med på kamp, men de får lære dem å ikke hoie "ÆÆÆÆ, heier du på Man.U.? Det er jo et skikkelig BÆSJELAG!" til de andre ungene for det.

Ikke bæsjelag; drittlag. Møkkalag, på en god dag. (Og klart man lærer ungene sånt. )

Vi bor på bygda og her er er det blandet sosial status. Vi har "oljebarna", der pappa er platformsjef og mamma siv. ing. i Statoil, og vi har "NAV-barna", der mor og far lever på trygd. Alt blandet på samme skoler og vi har veldig lite motepress/kjøpepress. Jeg jobber selv på en ungdomsskole, der går jentene i jeanstights og singleter fra Cubus, guttene er litt mer på merkefronten. Det er en salig blanding av convers, Timberland og Din Sko på skofronten, og jakkene er alt fra de dyreste innen Bergans og det billigste fra en kjedebutikk. HM og Vero Moda er ettertraktet, det samme er Bik Bok. Fo meg, som selv vokst opp på bygda, virker det som om presset var større før, i dag kan ungdommene mer går i alt.

Og som rine sier: Det er ikke rart at ungene blir merkebevisste når foreldrene er det. Eldste min er en snobbis og jeg ser helt klart at han er påvirket av meg og faren, både når det gjelder klær og andre ting.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat