Tråd: "Cubus-barn"
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-11, 11:24   #216
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg sier ikke at vi skal tåle det bedre, men at jeg tror selve maktbalansen gjør at det tross alt er lettere å være den bemidlede som blir mobbet enn den ubemidlede.

Mobbing er ikke OK uansett, men hvor lista legges blir gjerne lagt av de bemidlede. Hvorvidt det legges en list i det hele tatt avhenger også litt av hva foreldre ønsker å vise fram med klærne de kjøper til barna sine.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er faktisk veldig sjokkert over at du tror at de som sitter uten nåla i veggen og sliter økonomisk ikke generelt sliter mer i forhold til mobbing pga klær enn barn som kan velge og vrake.

Jeg poengterer at jeg synes det er ille om barn blir mobbet uansett grunn, men jeg understreker at jeg mener at makforholdet er svært ulikt. Kan jeg velge mellom å være mora med mye penger og mora med lite penger når barnet mitt kommer hjem og blir mobbet for klesplagg så vil jeg velge å være i den rike moras sko altså.

Det virker som en rød klut å snakke om å reflektere litt over hva man signaliserer ut ved å kle barna sine i det hotteste av det hotte.

Må si at jeg er enig i dette. (Men får ikke prikket.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat