Tråd: "Cubus-barn"
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-11, 13:00   #225
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hallo? Har dere ikke gått på skolen selv? Var det bare den rike jenta som styrte alt? Ikke i Loddefjord i 78, i hvert fall; der var det de tøffeste og frekkeste som regjerte.

Ja, helt slik var det på en Osloskole i 1980 også, der var vel røfflig halvparten meget velstående og resten fra midten og nedover. Uten at jeg har tall på det. Stor i kjeften har visstnok alltid hjulpet folk opp i hierarkiet.

Jeg vil selvsagt lære barna mine å behandle alle uansett rundt seg med respekt, men jeg forsøker også å "stålsette" dem for noen av bøllene. Prøve å ikke knekke eller bry seg når noen slenger med leppa. Vi jobber også mye med klassemiljøet, og gjør endel som foreldrene er med på. Slik at barna og foreldrene kjenner hverandre i større grad. Vi vet jo at det ofte er vennene som overtar der hjemmet etterhvert må slippe taket. Jeg vet også at han jeg fryktet mest og som var gatas skrekk i forhold til mobbing, han var som et lam sammen med foreldrene. Vi kan gjøre mye, men det er viktig å lære barna å ta vare på seg selv og vennene sine også, uansett kleskode. De kommer til å måtte oppleve noe kjipt på veien. Om jeg har lært noe av egne opplevelser så er det hvertfall å blåse av andres kommentarer den ene eller den andre veien.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat