Tråd: "Cubus-barn"
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-11, 15:04   #231
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva er det du oppfatter som latterliggjøring av barn og familier med god råd?

Jeg har ikke lyst til å gå gjennom hele tråden og ta masse utsagn ut av sin sammenheng for å prøve å forklare hvorfor jeg fikk den oppfatningen - hvert enkelt utsagn er helt sikkert både greit og forsvarlig, også. Men jeg synes det er veldig unødvendig å begynne å si ting som at det er bedre å sparke oppover enn nedover og beslektede ting. For det første synes jeg ikke det er de to valgene man har å velge mellom - det blir litt som å si at det er veldig dumt at man tagger på skoler, og da er det i alle fall bedre at man tagger på bolighus (eller omvendt, hvis det er det man mener), når hovedpoenget vel må være at man ikke skal tagge i det hele tatt. Og for det andre blir det en avsporing fra diskusjonen, fordi man da fort går over til å diskutere om det ene faktisk er verre enn det andre, på individ- og samfunnsplan. (Det at det ene kanskje er et større samfunnsproblem enn det andre betyr ikke at det alltid, i enhver sammenheng, er verre for det enkelte individ. Igjen synes jeg det er lett å se paralleller til "snakke nedsettende om tykke/tynne"-diskusjonen. Fedme er kanskje et større samfunnsproblem, men det betyr ikke at det alltid er verre for enkeltpersoner å bli hetset for overvekt enn for undervekt. Men, som sagt, dette er en avsporing av hovedsaken, slik jeg ser det.)