Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-11, 21:07   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag på annet språk enn norsk

Jeg synes det er uomtenksomt, men skjønner godt at det kan skje. Har jo selv jobbet som _voksen_ i flere utland og sett hvor lett det er å skravle avgårde på et språk de andre ikke skjønner uten å tenke seg om. Kanskje særlig hvis det er en stund siden man har snakket "eget" språk, man switcher jo selv uten å tenke seg om og av og til er det bortimot ubevisst også vil jeg tro. Og så tar men seg inn og skjerper seg og snakker det felles språket selvsagt.
Men det er jo ikke godt å si hvordan en 4-åring oppfattet dette - kanskje han oppfattet det som mye utenlandsk selv om de syntes de tilrettela bra. Men uansett er det jo slett ikke sikkert de andre barna hadde sosiale antenner nok til å oppfatte det og tilpasse seg språklig heller.

Uomtenksomt og leit, ja så absolutt. Uhøflig, njæei... å forvente, ville jeg tenke. Men å si ifra når det ikke er noe de kan få gjort og det er et helt år til neste gang de evt. får rettet opp problemet vil jo ikke føre til noe annet enn at de evt. føler seg beklemt eller irettesatt.
Bli med neste gang det er en lignende anledning, kanskje??

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat