Tråd: "Cubus-barn"
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-11, 22:34   #253
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Lille Meg: Du er på bærtur om du virkelig tror at du finner eksakt samme kvalitet hos billigklærkjedene som du gjør blandt dyrere merkeklær. Det er da ikke slik at ett merke blir populært uten å stille med noe annet innenfor design,snitt, materialbruk og kvalitet enn det du får på Vero Moda. Virkelig ikke.
Så kan man diskutere om en jakke til 6000 er så mye mer verd enn en jakke til 3000. Det som iallefall er helt sikkert er at begge slår jakka, som har mistenkelig likt utseende som de dyre jakkene (fordi billigkjedene driver med utstrakt kopiering) som koster 399,- eller 899,- hos HM.

Avsporing: Jeg har jobbet i klesbutikk i mange år, både hos billgkjede og litt dyrere (på ingen måte eksklusivt). Jeg husker veldig godt en kunde som kom inn og var rasende på meg fordi vi solge penskjorter i bomull til herre for 1000,- kr stykke. Hun mente vi hadde frekkehetens nådegave da de kostet 199,- på Dressmann og da fikk man i tillegg med ett slips (!). For som hun sa "bomull er bomull".
Vel, om man virkelig tror at bomull er bomull og at tykkelsen, slitestyrken, hvor mange grader vask den tåler, hvor lenge skjorten holder seg fin, passform etc.etc. er det samme på en skjorte fra Dressmann og en skjorte til 1000,- kr, ja da har man ikke peiling på produksjon og materialbruk i klesindustrien. Punktum.

Jeg blir litt fnisete når det sitter voksne folk rundt om kring og tror at utgangspunktet for ett populært klesmerke kun er merket på brystet/armen/i nakken etc. og at det nok ikke har noen andre kvaliteter som overgår billigkjedene. Det er jo ikke slik trender oppstår.

Og jeg har kjøpt TTH i år, igjen. Fordi jeg stoler på min egen, og andre godt bekjentes, erfaring (som sier meg at TTH kan vaskes og brukes i flere sesonger uten å se brukt ut og holder barnet mitt tørt og varmt) langt mer enn jeg noen gang har stolt på en test som er trykket i Foreldre og Barn. At folk gulper ned de testene som en guidline til hvor og hva de skal handle kan ikke jeg forstå.

Jeg går forresten rundt i CG jakke. Selve parameteret for hvor lite sosial omtanke man kan ha