Sv: Ferielektyre
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Jonathan Franzen: Freedom
Lettlest og fengende, men langtfra hjernedød.
Denne fikk jeg i gave i fjor, men kom aldri så langt at jeg fikk lest den. Den skal jeg jammen gå løs på nå.
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Hva legger du i sci. fi.? Jeg har nettopp glefsetmeg gjennom noen skikkelige chicklit bøker av en forfatter som heter Debora Geary. De er litt new age, inneholder en del magi, men er utrolig søte og veldig ferievennelige. Typisk "feel good"-bøker. Jeg har lest begge "Modern Witch"-bøkene og den første "Witches on parole"-boka og er litt barnslig hyperfornøyd med at dette tydeligvis er en forfatter som kunne skrevet for Bladcompagniet hva gjelder evne til å produsere bøker. 
Den første Modern Witch-boka ligger nedlastet!
Opprinnelig lagt inn av Blå, her.
Og hvis du er ferdig med Damenes Detektivbyrå, men vil ha mer, så kan du slå deg på Isabel Dalhousie. Første bok heter The Sunday Philosophy Club.
Jeg leste nettopp en aldeles nydelig oppvekstskildring, men jeg vet ikke om den er for gammel til å være tilgjengelig på lesebrett. Den heter i hvert fall A Tree Grows in Brooklyn, og jeg vil benytte alle anledninger til å anbefale den. 
Jeg har lest alt av McCall Smith, med mindre han har gitt ut noe det siste halvåret. Veldig koselig ferielektyre, ja.
A tree grows in Brooklyn finnes for Kindle, den skal jeg jammen vurdere!
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Damenes detektivbyrå leser eg når jeg er på ferie. 
Jeg også. Jeg liker tempoet i bøkene. Alt går litt sakte, akkurat slik det skal gjøre når man har ferie.