Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-11, 14:50   #1
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp! Strikkeoppskrift

Jeg lager votter som skal toves. Jeg har klart å komme meg helskinnet gjennom hullraden. Jada, har ikke strikket etter oppskrift så mange ganger nei.

Nå står tomlene for tur.

Oppskriften sier som følger:
Strikk tommelhull på 1.pinne slik:strikk 1 m, sett 5 (6) 7m på en tråd. Legg opp 5 (6) 7m nye masker over tommelhullet, og fortsett å strikke rundt.
Strikk til tommelhullet måler 6 (8) 9,5cm fra tommelhullet.
Fordel like mange masker på hver pinne.
Strikk de 2 første maskene på hver pinne sammen. Strikk 1 omg uten felling. Gjenta disse 2 omgangene 2 ganger til.
Deretter felles det på hver omg til det er 8 masker igjen. Trekk tråden gjennom maskene og fest godt.
Tommel:
Sett masker fra tråden over på pinnen. Strikk opp 5 (6) 7 masker fra motsatt side, og 1 m i hver side. Til sammen 12 (14) 16 masker. Strikk glattstrikk til tommelen måler 5 (6) 7 cm. Strikk de 2 første m sammen på hver pinne til det er 4 m igjen. Trekk tråden gjennom m og fest godt.

Nå har jeg strikket 1 maske, og flyttet over 7 masker på en tråd. Og der stopper det. Skal jeg legge opp nye masker fra tråden jeg strikker med? På en ny pinne? Da har jeg jo ikke flere pinner igjen.

Kan noen hjelpe en stakkar?