Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-06, 19:50   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om å velge kirken på grunn av tradisjon?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Til andre punkt..

Jeg skjønner kke helt hva meningen med denne kommentaren var.

Hvorvidt en seremoni er vakker eller ikke har lite med kirke/ikke kirke å gjøre.
Alle og enhver klarer å lage en vakker seremoni om de legger litt arbeid i det.
Meningen med en dåp er ikke først og fremst hvor vakker den er ,men innholdet i det som skjer.

For dem som utelukkende er ute etter seremoni og synes seremonier er viktige i seg selv kan fint lage lange seremonier vakre som bare det.

Mitt utsagn i den kommetaren gikk ikke på om hun fikk en vakker sermoni eller ikke, for det vet jeg ikke.
Men hun skriver først at det frustrerer henne at folk velger kirkelige sermonier uten å være kristen. Det er da ganske vanlig at det man skriver etterpå er en forklaring på et utsagn. Det neste hun skrev var følgende:
Sitat:
"Jeg tror at om flere hadde turt å velge en annen måte å gjøre det på, hadde vi med tiden fått et mye bedre grunnlag for å skape vakre og spesielle sermonier også for oss som ikke er religiøse."

Derav min kommentar, for jeg fikk inntrykk av at det var grunnen til at det frustrerte henne.
Jeg har vært i ikke kristne sermonier og vet at de kan være vakre. Men det hadde som sagt ikke noe medminkommentar å gjøre