Sv: Cupcakes, feminismens død?
Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.
Hva med å gjøre det man har lyst til? Er det argument for noe? Jeg kunne hatt lyst til å jobbe mindre. Jeg ville gjerne vært hjemme uten barn. Jeg kunne hatt lyst til å hatt det litt ryddig, og faktisk vasket litt mer. Nå er vi alltid bakpå. Jeg kunne hatt lyst til å hente barna i bhg skole tidligere noen dager, og fått mer ut av ettermiddagen. Jeg kunne hatt lyst til å sove litt mer. Hatt energi. Pr. i dag er det jobb, hente barn, lage middag fort og gæli, lekser, snakke litt barn barn, kveldsmat, dusjing, få dem i seng og tom for energi. Telle ned til helg. Telle ned til ferier. Telle ned til sommer igjen. Stuck i livet. Når var livet bedre? Tja - det var annerledes da jeg hadde permisjon. Da var ting mindre kaotisk. Men å få et barn til for å få være hjemme hadde jo ikke løst så mye pr. i dag. Så da gjør man jo det man må. Pengene trenger vi jo også. Men inni meg merker jeg, at om jeg hadde hatt råd og mulighet, så hadde det fristet å ha fri, å ha tid og å komme seg litt ovenpå. Men det er vel bare å fortsette til det smeller. Julen legger jo til rette for sånt.
Jeg tror mange familier har det slik. Jeg forstår bare ikke hvorfor 95 % av dem som velger å gjøre noe med det velger at kvinnen skal trappe ned på jobb. For det er ikke bare kvinnens problem at en familie har det slik.