Sv: Cupcakes, feminismens død?
Nå lever jo damen bak Passion4baking bra av bloggen sin, så for henne er det definitivt en jobb. Og hvis man ser på kurslisten i bloggen, så er hun ikke mye hjemme for å lage kos fortiden heller, hun reiser jo rundt og lærer andre å lage cupcakes.
jeg er for valg, men jeg er kritisk til det jeg i mitt konspirasjonsteoretiske hode ser som en trend mot at ekte kvinner prioriterer Hjem og Barn og Kos, slik at vi som velger å opprettholde yreksaktivitet gjennom småbarnstiden, blir litt uekte kvinner, liksom. Og det er en trend, det er ikke tvil om det. Det begynte da den deltidsarbeideende tannlegen som snart må ha slitt ut ...tasten sin, viste frem hjem og kjøleskap og slik på blogg og på NRK1 i beste sendetid, sammen med en litt mer sliten venninne som ikke helt klarte å holde følge. Trude Mostue får utfolde seg over sidevis i Dagbladet Magasinet og vi får oppslag om at det er sexy å være husmor.
Ja. Fint at vi kan velge, men jeg er ikke enig i at den eneste måten å prioritere og ta godt vare på barn, er at mor må være hjemme og gjøre det koselig der.
Og i samme konspirasjonsteoretiske modus vil jeg hevde at å hevde at det er kvinner selv som skaper det voldsomme prestasjonspresset på alle områder som det snakkes om i denne tråden. I don't think so.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|