Sv: Cupcakes, feminismens død?
Jeg hørte Ekko-innslaget på radio i dag. Jeg må ærlig talt si at jeg synes hele problemstillinga omkring at kvinner baker cupcakes og blogger om det er litt oppkonstruert. So what, liksom? Det er det samme med rosabloggerne som det var så mye halloi om for en stund siden. Hvorfor skal noen kvinners blogging tas til inntekt eller ansvar for noe mer enn det det er: Fritidssysler, drømmerier, en personlig variant av ting man kan lese om i ukeblader. Det er nok av kvinner som blogger om andre ting, og det er masse kvinner som gjør andre ting. Hvorfor ikke heller snakke om dem enn å beklage seg over at noen blogger om eller forfekter en livsstil som ikke passer for en selv? I radioinnslaget ble det også gjentatt flere ganger at kvinner i dag jobber mye mer enn før, og at det er 2% av norske kvinner som er husmødre. Jeg vil påstå at det er forsvinnende få kvinner som slutter å jobbe for å bake cupcakes. At media velger å lage innslag om noen av dem (denne veterinæren f.eks) er kanskje et uttrykk for hvor eksotisk det egentlig er.
|