Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-11, 15:37   #162
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Samtidig som jeg er ganske bekymret for at nye generasjoner skal gå i husmorfella igjen, slik at man må ta noen kamper helt på nytt. :gammelfeminist:

Jeg skjønner forsåvidt den bekymringa, samtidig som jeg tror vi som kaller oss feminister også må ta på alvor at ikke alle problemer har blitt løst av at kvinner kom ut i arbeidslivet. Kanskje romantiseringa av husmorlivet først og fremst bør forstås som et uttrykk for at det fortsatt er lang vei å gå for å oppnå reell likestilling og gode rettigheter for kvinner i alle livets faser? Og så kan man diskutere det i stedet for å skyte blink på småkakene. (Min personlige favoritt når det gjelder gode tiltak i så måte er 6-timersdagen.)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat