Sv: Dr Martins til en 8 åring?
Tja, du sier noe og jeg ser hvor du vil hen. Men, jeg synes det er vulgært, tacky og direkte ufint å la små jentebarn se ut som fjortisser. Om det så er Dr Martins eller nettingstrømper eller hva det nå en måtte være. Jeg liker ikke denne "sexifiseringen" av små jenter, og jeg synes faktisk jenter på 8 år er "små".
Dr Martins støvler gikk jeg med i Camden da jeg var 18 år gammel og nettopp hadde flyttet til London. Jeg synes jeg var superkul. Det er greit at at normene og det som var vanlig når vi var x år nå er helt greit for barn på z år, men alikevel .... det går en grense synes jeg.
Min jente er 8.5 år og 1.43cm høy. Når hun kler seg som "fjortiss" (som hun prøver hele tiden) kan hun lett bli tatt for å være 12-13 år. Jeg synes ikke det er noe hyggelig nå som hun har begynt å bevege seg mye ute alene, her sentralt i Oslo. Jeg liker ikke tanken på at hun ser veldig mye eldre ut en det hun er når man tenker på hvor sårbare jenter er i utgangspunktet. Derfor blir klær og hvordan hun går kledd ganske så viktig for meg ...