Drømmer og magefølelser (i mangel på et bedre ord)
I går hadde jeg en litt ekkel opplevelse.
Jeg våknet av vekkerklokka, mannen hadde allerede reist på jobb. Jeg satte meg opp på sengekanten og plutselig faller en tanke ned i hodet på meg om at det slettes ikke er sikkert jeg skal legge meg til å sove i egen seng til kvelden igjen. Det kan rett og slett være at jeg ikke overlever dagen.
En ganske sjokkerende tanke som jeg ikke aner hvor kom fra. Jeg kan ikke huske jeg hadde drømt noe og har heller ikke hatt tanker om at mitt liv på noen som helst måte skal være truet.
Det farget humøret litt, men jeg gikk jo i gang med dagens gjøremål. Mens jeg smurte matpakke til minsten ringte mannen på mobilen min. Han åpnet med å si 'jeg burde sikkert ikke si det her, men kjør forsiktig i dag. Jeg drømte nemlig at du kjørte ut og døde.' 
Jeg kjører 45 minutter ut mot ødemarken hver dag for tiden (er i praksis, har vært det i snart to måneder så det er ikke noe nytt), og med ferskt snøfall som ikke hadde blitt brøytet bort trenger jeg vel ikke si at jeg kjørte veldig pent både til og fra jobb. 
Alt gikk jo bra, og hendelsene hver for seg ville jeg vel ikke tenkt særlig mer over. Men de to sammen ble faktisk ganske ekkelt og satte sitt preg på dagen min i går.
Jeg ble litt nysgjerrig på hvordan andre ville reagert, ville dere ha tenkt noe mer over det eller bare tenkt det var en merkelig tilfeldighet?
Og kan det bety noe som helst?
-Pippi
|