Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-11, 09:48   #142
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolejulegudstjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Greia er vel heller at den historiske opprinnelsen til de ulike skikkene og tradisjonene aldri blir forklart, bortsett fra de kristne. Jeg var godt voksen før jeg visste noe om opprinnelsen til juletrær, hvorfor jula er akkurat når den er og mange av de andre skikkene som har mye lengre tradisjoner enn den kristne delen. Jeg syns de godt kan snakke om det på skolen også, i tillegg til juleevangeliet.

Begynner ikke det å bli ganske vanlig både i barnehager, skoler og ellers, at man forteller ganske bredt om opprinnelsen ut over det kristne? Til og med i kirken har jeg opplevd at dette er tema.

På skolen vi er tilknyttet er det ikke gudstjeneste i skoletiden, men alle (elever, foreldre og andre) inviteres til å delta på gudstjeneste i kirken på ettermiddagen. Etter det er det fakkeltog til skolen + arrangement der. De som ikke ønsker å delta i kirken, inviteres til å bli med i fakkeltoget. Dette er en veldig fin løsning synes jeg.