Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Da er det i orden. Jeg visste jo at du har problemer med hjertet, men ikke hva det innebar. Godt å vite at du var orientert.
Mamma fikk akkurat ny pacemaker, men påstår at den fremdeles ikke kan brukes nær induksjonsovn. Men jeg lurer på om jeg skal forhøre meg litt nærmere når vi flytter om et år. Vi har veldig lyst på induksjon.
Jeg vet ikke om det er forskjell på ICD og pacemakere, men i følge min lege så var det med bruk av i induksjonstopp en "føre var"-regel, siden man ikke visste om enhetene ville la seg påvirke. I følge han er det gjort flere tester, men ikke påvist at det er hold i det. I tillegg piper hjertstarteren min hvis jeg er for nær et magnetfelt, og det har aldri skjedd i nærheten av induksjonstopper hos andre. Men som sagt, det er mulig det er forskjell på ICD og pacemaker der.
Takk til alle for gode tips. Jeg vil ha fleksible kokesoner og trenger bare boost på to plater, tenker jeg. Vi har stekeovnen under komfyrtoppen nå, så mulig vi ikke trenger å tenke på kjølingen. Men gjerne verdt å ha i bakhodet mtp. på den ombyggingen av kjøkkenet jeg ønsker meg...