Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!
Jeg har en Miele koketopp. Jeg ønsket kun 60 cm bred av estetiske grunner samt at jeg ikke har så stort behov siden jeg bruker steke/dampovn vel så mye som koketopp. Men jeg hadde nok valgt bredere om behovet var tilstede.
Hvor kjølingen er aner jeg ikke, men skuffen under er fullt brukbar.
Andre ting du kan vurdere er metallkanten rundt koketoppen. Noen argumenterer for en litt høy kant som da kan holde på plass en del væske dersom det skulle koke over. Kanskje et poeng om man sliter en del med overkoking. Jeg har lav kant og det har ikke rent over. Foreløpig ihvertfall. 
Montering må du også ta stilling til. Egentlig ville jeg ha koketoppen underlimt i benkeplata, det er pent og praktisk i forhold til renhold. Dessverre hadde ikke Miele koketopp til underliming i min størrelse og mannen min var ikke interessert i å vurdere andre merker. Men jeg er fornøyd sånn i ettertid.
Noen koketopper har skruknott for regulering av effekten. Fint for dem som ikke liker touch panel. Jeg kunne sikkert ha valgt dette om det fantes men det gjorde det ikke. Jeg mener å huske Gaggenau har noen modeller med skruknott. Siemens også, eller husker jeg feil? Knotten er magnetisk, du bare plukker den opp når du skal vaske koketoppen.
|