Sv: Ang. toleranse mot andres religion og kultur
Jeg synes også religion er spennende. Spør og graver om ting hvis anledningen byr seg. Selv er jeg ikke lenger religiøs, men folk må selvfølgelig få ha andre synspunkter enn meg. Jeg ble døpt katolsk og gikk halve barneskolen på en privat katolsk skole. I min klasse var jeg den eneste som var katolikk, og vi hadde religionsundervisning på lik linje som grunnskolene har i dag. (Ikke Kr.Dom). Annen religionsundervisning fikk vi på kveldstid. Da jeg i 4'de byttet skole til en "vanlig" barneskole, opplevde jeg at rektor som også var vår Kr.Doms-lærer "herset" med både meg og en annen elev som tilhørte Maranata. Dette skjønte jeg ikke før jeg gikk i 5 og 6 klasse. Fremdeles klarer jeg ikke den mannen, og har mange ganger hatt lyst "å snakke litt" med han. Har ikke noe imot kristne eller andre religiøse mennesker, men har av denne grunn sterke meninger om hvordan religion skal læres bort på skolen. Synes alt fra utenatt-læring av Måne og sol, skyer og vind, og andre ting ikke har noe på skolen å gjøre. Heller ikke å synge for maten. Ikke bare pga. ateister/humanetikere men også pga andre religiøse elever.