Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-07, 21:50   #18
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. toleranse mot andres religion og kultur

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg tror mye av frykten for det ukjente, hva andre kulturer og religoner angår bunner ut i uvitenhet og kanskje mangel på vilje å sette seg inn i slikt.

Det tror jeg du har helt rett i. Dessverre er det mange både flerkulturelle og etniske nordmenn som bygger sine oppfatninger på det de ser i media. Flerkulturelle får et inntrykk av at norske jenter er horer og etniske nordmenn ser på muslimer som ekstremister som støtter 11/9.

Jeg og to andre damer har startet en kvinnegruppe med etniske nordmenn og flerkulturelle. Vi møtes en gang i måneden og prater om religion, oppdragelse, skole osv. Vi har vært veldig klar på at vi er enige om å være uenige. Altså vi respekterer hverandres meninger. Vi lufter meninger om ting og vi får innspill som vi kanskje ikke ellers ville fått. Det er jo en kjensgjerning at man holder seg gjerne med folk som har samme verdier og holdninger som en selv. Derfor er dette kjempespennende. Ting som jeg har ment bare måtte være sånn har jeg endret oppfatning på.... Jeg føler at jeg hiver meg på en måte ut i det og vokser som menneske.... Vi vil starte i det små. Vi må jobbe litt mer for å få med noen flere.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat