Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-11, 22:07   #4
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?

Dette er hva jeg gjør - som jeg kommer på:

- Jeg resirkulerer mat, plast, søppel og papir. Metall og glass innimellom, men har ikke noen egen avfallsdunk for dette. Noe å tenke på å ha i boden...
- flyr sjeldnere enn 1g/år
- mottar og gir vekk arvetøy
- sender klær og leker til østeuropa eller UFF/Fretex
- prøver å kjøpe kortreist mat & klær
- lager mat fra bunnen av
- vurderer å bytte ut den gamle dieselbilen med en med lavere Co2-utslipp en 150 g (dessuten tenker jeg på NoX-også)
- handler litt julegaver på nett - også brukt.
- miljøvennlig vaskemidler (rengjøring, klesvask)
- økologisk hudpleieprodukter, shampo
- dropper kremer med parabener osv
- forsøker å kjøpe mest mulig økologisk mat
- foretrekker små nisjebutikker/kafeer når det er mulig
- bruker sjelden engangsgriller om sommeren

Dette gjør jeg som ikke er så miljøvennlig:
- kjører en 2002-diesel stasjonsvogn som har mye utslipp... Men står så og si ALDRI på tomgang (da stinker det eksos overalt...)
- kjøper nye klær og leker iblant
- handlet ikke så mange alternative julegaver som jeg hadde planlagt
- brenner mye stearinlys, hver kveld i vinterhalvåret... Prøver å bruke ren stearin (er ikke de de beste?)
- slår aldri ALLE lys av (vurdere å legge opp en sånn universalbryter ved inngangsdøra + soverommet)
- lot være å bruke de gamle julestjernene til vinduet fordi jeg ønsket meg sånne hvite av papir fordi de passet bedre inn i det nye hjemmet vårt
- kunne vært flinkere å gå til jobben (kjører bil for å spare tid, pga barna...)
- glemmer å bruke handlenettene av stoff.....som jeg kjøpte etter FB-inspirasjon for et par år siden. Hm! Må legge dem frem!
- vurderte, men brukte ikke tøybleier på barna

Dette var det jeg kom på i farta.
Før var jeg flinkere til å bruke stoffhandleposene! Må skjerpe meg.
Jeg og mannen dusjer en gang per dag, men bruker håndleet 3-4 ganger.
Barna dusjer et par ganger i uka.

Alle monner drar, det handler om å være bevisst.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat