Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?
Vi har to barn. Jenta på 5 går på ballett onsdager og noen ganger på turning lørdag førmiddag. Gutten på 3 går på turning lørdag formiddag. Mannen og jeg har ingen organiserte fritidsaktiviteter (bortsett fra at jeg for tida spiller i korps to helger i året).
Før vi fikk barn, trente mannen min mye squash, men dette tok slutt etter første barnet. Jeg trener på egen hånd 4 ganger (dvs. 4 timer) i uka - som regel 5 om sommeren. Vi har rett til én treningstime i arbeidstida hver uke, og ellers går det med et par kvelder etter barnas leggetid pluss at jeg som regel får meg en joggetur i dagslys på lørdag eller søndag. Dette kommer ikke i konflikt med barnas fritidsaktiviteter. Det går greit rundt nå, men i fjor hadde Liv noe både mandag og onsdag ettermiddag - det ble stress, synes jeg. Vi forsøker begge å få skvist treningen inn som transport ved å sykle en del til jobben (25 km hver vei) om sommeren.
Mannen og jeg møttes i korps, men sluttet begge med den slags lenge før vi fikk barn. Jeg tenker at jeg kanskje begynner i orkester eller kor når barna blir større.