Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-11, 15:22   #11
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amazon og frakt

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Merk at det bare er bøker det lønner seg å kjøpe for £25. Hvis man bestiller filmer, kommer man over momsfrigrensen, og da blir det veldig mye dyrere.

Dette stemmer heldigvis ikke, og det er to grunner til det: Den oppgitte grensen på £25 er enten ganske tøyelig fra Amazons side, eller de tar utgangspunkt i listepris og ikke i prisen de faktisk tar (jeg har aldri tatt bryet med å finne ut hvilken av disse som gjør at man får gratis frakt på bestillinger langt under £25). I tillegg er £25 nå omternt 230 kroner, og etter fratrekk av britisk VAT, som er på 20 %, ender man på ca 193 kroner med dagens kurs. (Amazon trekker fra denne automatisk i kassen, så du får se hva du skal betale).

Jeg sjekket mine tre siste bestillinger, som kun har bestått av avgiftspliktige varer – musikk, filmer og dataspill – har hos Amazon vært priset til £21, £22.15 og £22. Alle disse har kvalfisert til gratis frakt. (Og i tillegg trekkes britisk VAT, som er 20 %) fra, så prisen jeg faktisk har betalt er £17.49, £18.46 og £18.32 (som blir ca 163, 172 og 171 i norske kroner med dagens kurs).

Jeg pleier å utvide bestillingene mine med ekstra film eller musikk hvis jeg ikke får tilbud om gratis frakt; det fins masse film og musikk til under £5 hos Amazon og i praksis får man da den ekstra platen omtrent gratis, siden man betaler for den i stedet for å betale for frakt.

Bøker er avgiftsfrie både i Norge og i Storbritannia.

Ben "buy more stuff, save big" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat