Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt
Hos oss er det ikke så mye gaver. Ungene får nok max 10 stk. Det er fra oss, besteforeldre, en oldemor, to tanter/onkler og en liten ting fra min tante og onkel (stort sett noe billig ræl som blir ødelagt første gang man tar det i bruk) og av og til en og annen liten ekstra gave avhengig av hvem vi feirer med. I år var det faktisk nesten litt lite leker. Men de fikk egentlig det meste de ønsket seg, men de ønsker seg ikke all verden.
Ikke mye gaver til de voksne heller og det syns jeg er helt greit. Har sluttet å gi til venninner, vi går heller ut og spiser sammen rett før eller rett etter jul. Jeg og mannen gir til hverandre og får av barna, foreldre, min mormor og onklene/tantene mine. Av foreldrene mine får vi gjerne noen tusen kroner til møbler osv, og dette vet vi jo om på forhånd eller har fått før jul når vi trengte det. Mormoren min er nesten 90 og gir også alltid penger som vi kan bruke på noe nyttig.