Vis enkelt innlegg
Gammel 26-12-11, 21:51   #12
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt

Surmaget uffing og akking om gaver og ikke gaver på julaften, under selve gaveutdelingen, må da være en mye, mye større uting enn et eventuelt "gaveberg"?

I vår familie er vi som regel ca. 20+ mennesker, deriblant en del barn, som feirer sammen. Det sier seg vel selv da at det blir mange pakker. Det er litt uenighet om hvordan ting skal gjøres, da. Noen vil bare ha det overstått, mens andre (deriblant meg) synes det er litt greit å kaste et blikk eller to på hva som blir gitt når noen har gjort seg flid med å velge, kjøpe, pakke inn og gi en julegave. "En-to-tre ANGRIP JULETREET!"-varianten er jeg ikke fan av.

Det jeg derimot tenker når det blir såpass mange gaver som vi jo tross alt har i vår julefeiring, er at man godt kan spre det litt utover dagen. F.eks. fikk barna mine åpne hver sin gave på morgenen (jeg ga dem gavene med "koseklær" så de kunne ha det på seg mens de så julefilmene og koste seg med julestrømpa), jeg foreslo at niesen min kunne åpne den fra oss da hun ble utålmodig under middagen (hun er 2 år gammel og gaven var duplo) osv. Jeg vil heller at ungene skal få anledning til å stoppe opp og leke med/glede seg over hver enkelt av gavene enn at alt skal vente til etter middagen og de knapt rekker å registrere hva de får.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat