Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-07, 16:00   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har fått meg parsell (kjøkkenhage), hva gjør jeg?

Jeg har aller best erfaring med å få avleggere/stiklinger av urter som har klart seg ute, i lignende klima, hos andre. De urtene jeg har sådd selv, eller kjøpt på hagesenter synes jeg er vanskelige(re) å få til.

Jeg elsker krukkehager! Det som er viktig å tenke på når man sår i krukker er at de må ha hull i bunnen dersom de ikke skal stå under tak. For mye vann er nesten verre for plantene enn for lite vann. Der må være drenering. Krukker er fantastisk når det gjelder å få til hager på verandaer og terasser. Jeg har aldri sett verken snegler eller ugress på verandaen min. Bladlus og larver er det imidlertid besøk av innimellom. Det er viktig å følge med og eventuelt behandle/avluse plantene dersom angrepet blir for ille.

Det er også viktig å huske å ha store nok potter. Alle bærbuskene mine har jeg i svære sink(søppel)bøtter fra IKEA.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat