Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)
Opprinnelig lagt inn av Prøvende, her.
Altså, det er deres hus og de er hjemme. Kanskje var ikke festen planlagt. Jeg skjønner at dette er irriterende for deg, og det koster ikke mye å si fra at de skal ha fest, men ettersom det er du som leier er det likevel de som bestemmer i sitt hus.
Vi leier ut selv og en leieboer som hadde vært vanskelig på dette evt prøvd å fortelle meg når jeg kunne ha/ikke ha fest/besøk i mitt eget hus burde nok finne et mer passende familie å dele hus med.
Dersom du ellers er fornøyd med stedet du bor synes jeg ikke du burde gjøre noe stort nummer ut av dette annet enn å si fra tydelig en gang til, at du gjerne ønsker et varsel om planlagte fester.
Selvsagt er det deres hus og de er hjemme, men det er kun snakk om respekt for sin leietager mener jeg da å i det minste gi beskjed om at de kommer til å feste langt utover natta. Den var kanskje ikke planlagt, men ber de hjem middagsgjester så kan de i det minste ta forbehold om at det kan skje, siden det stadig gjentar seg. Selv om man bare er leietager, så må man da vel kunne forvente gjensidig respekt, eller? Og for at det skal være sagt, jeg har aldri prøvd å fortelle de når de kan eller ikke kan ha fest. Det var ikke helt det dette dreide seg om. 
Men nå sendte jeg som nevnt tidligere en høflig sms og fikk en beklagelse til svar og de dempet både dumpinga/hoppinga/dansinga og musikken i tillegg til at de dempet stemmeleiet så da ble jeg førnøyd jeg. 
Jeg synes som sagt det er greit at de fester i blandt, men jeg synes bare jeg kan forvente at de gir beskjed i forkant.
Nå betaler jeg en ganske høy sum for å bo her, da forventer jeg at jeg også skal kunne anse dette som mitt hjem, og at huseier også anser det som det, den tiden jeg bor her.
Sist redigert av Luvi : 28-12-11 kl 21:45.
|