Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-11, 17:42   #14
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pavlova - hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Marengsen siger alltid litt utover, ja. Og stekemetoden du har brukt i dag er best- høy temp før kaka er inne i ovnen, også senke tempen etterpå. Kan egentlig skru den helt av også.

Når det gjelder vaniljekremen så anbefaler jeg å lage hjemmelaget eggekrem av eggeplommene, med vaniljestang i. Den blir stivere i konsistensen enn kjøpevaniljekrem, og smaker veldig godt.

Jeg lot marengsen stå i ovnen etter at jeg hadde slått den av, tok den nettopp ut nå. Har seget en del i dag også, men er langt ifra flat på noen måte. Trolig er det bare slik marengs oppfører seg.

Skal prøve å lage eggekrem en gang, Synnemormannen har glemt å kjøpe vaniljekrem så kanskje jeg prøver allerede når denne kaka skal ferdiglages i morgen!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat