Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-11, 20:23   #13
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Min første kalkun er i ovnen - litt råd på veien

Opprinnelig lagt inn av MaxMillie, her.

Et spørsmål om denne stuffingen med brød til....hvordan ? steker dere det eller hva?

Stuffing lages ferdig etter oppskriften (steke bacon og sopp, blande inn krydder, rømme og brødterninger) og stekes inne i kalkunen. Da trekker den til seg safter fra kalkunen og blir super-god. Har hendt at jeg har varmet det som ikke har fått plass i egen form med aluminiumsfolie over, men det blir ikke like godt.

Jeg vil for øvrig på det varmeste anbefale å bruke digitalt steketermometer på kalkunen, de som følger med bla. Prior-kalkunene er dårlige, popper ofte for sent, og kalkunen blir tørr-stekt. Man steker til brystene er ferdig, så serverer man, og setter i mellomtiden resten av fuglen tilbake i ovnen for å steke ferdig lårene. Da unngår man overstekte lår.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat