Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-12, 18:30   #21
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store forrettråden

Jeg kom på denne suppen da en nesten tilsvarende ble postet i stavmiksertråden. Jeg serverte den en nyttårsaften med champagne til. Oppskriften er fra Andreas Viestad:

Ertesuppe med champagne:

Forrett til 4 personer
Finhakk 1 løk og 1 fedd hvitløk, varm 1 ss smør i en stekepanne og stek dette til det blir blankt sammen med et laubærblad (ca 5 min). Hell over 6 dl kylling- eller kalvekraft (fond fra flaske eller kartong sammen med vann funker fint) og kok opp. Ha i en halv liter frosne (eller ferske, men ikke fra boks) grønne erter og 1/2 ts karri (eller ha i karrien sammen med løken) og kok til ferdig, ca 8 min. Mos med stavmikser til en jevn og luftig suppe. Hell i tallerkner og ha i en spiseskje pisket kremfløte før du serverer. Etter at du har servert, ha et halvt glass champagne i hver porsjon. Spis! Suppen blir nydelig irrgrønn, men må lages rett før servering da den kan miste fargen relativt raskt.

Det er mulig denne ikke kan regnes som en hverdags-forrett, men det kommer jo an på hvor glad man er i champagne.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat