Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-12, 20:55   #55
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Det er jo ganske varierte meninger om foie gras-produksjon, og også ganske forskjellige måter å gjøre det på. Noen produsenter er helt klart verre enn andre. Uansett, det er tvangsforing, og jeg vil tro de færreste synes det er helt uproblematisk. Akkurat hvor ille det er, er det ikke enighet om (Wikipedia-artikkelen gir jo en viss oversikt over standpunktene), men jeg er tilbøyelig til å tro at det ikke er verre enn f.eks. burhønshold (som også er skrekkelig, men som er blitt akseptert i mye større omfang).

Jeg har likevel landet på å spise det. Fordi det er stjernegodt. (Noe jeg i hvert fall synes er et bedre argument enn «Det er skikkelig billig», som er motivasjonen blant veldig mye annet tvilsomt dyrehold.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat