Soving i barnehagen
Barnehagen vil at minsten skal sove inne på madrass, jeg er mer komfortabel med vognen... Grunnen er at det er småbarnsavdeling og de får fullt belegg nå i januar og vil at de store ungene skal slutte med vogn og sove inne. Det skjedde også med de andre guttene og endte med at de sluttet å sove på dagtid momentant. Regner med det skjer med minsten også, uten å kunne være sikker. Men han er vanskelig å legge om kvelden, vanskelig å få til å sove natten gjennom etc og jeg er redd nytt sovemønster på dagen vil ødelegge mer. Dessuten må han de dagene han da er hjemme sove i vogn for jeg vil ikke få han til å sove inne hjemme.
Er jeg vrang om jeg sier nei? Jeg kan ta med vognen hjem hver gang han har barnehagedag, men det er visst trangt under taket også.
Han klarer seg ikke uten søvn på dagen hjemme, vi har prøvd. Og vi har en halvtime å kjøre hjem fra dagen så er redd han sovner i bilen. Men jeg har ikke lyst til å være vrang og skape problemer. Jeg har bare lyst til å ha han sovende i vogn ute....
(dette er ikke et innlegg om soveproblemer, men et innlegg om hvorvidt jeg skal være vrang i barnehagen og kreve å ha det slik vi vil....eller føye meg for å gjøre hverdagen enklere for de voksne... )
|