Sv: Helseattest når man søker jobb?
Opprinnelig lagt inn av olfiga, her.
må dere ha det med teskje? Eller tåler dere ikke andre meninger? Dette blir for dumt!
Jeg håper og tror jeg ikke trenger teskje. Jeg tåler definitivt andre meninger, men jeg må også få lov til å bli sint, provosert og kanskje ørlite lattermild av andre(s) meninger.
Det som ble litt dumt i denne diskusjonen, og det tar jeg gjerne selvkritikk for, er at noen av oss ble litt ufine og usaklige. Jeg kan ikke snakke på vegne av andre, men på vegne av meg selv vil jeg be om unnskyldning for at jeg var frekk. Men jeg ber ikke om unnskyldning for at jeg er veldig veldig uenig med deg, og at jeg blir skremt av sike utdaterte holdninger!
Kvinner utgjør 50% av arbeidsstokken og det er definitivt mest lønnsomt å ha flest mulig av dem i jobb. Det er ikke lønnsomt å bare velge blant halvparten av befolkningen, eller innenfor et alderssegment. Da får man neppe de beste hodene.
Jenter presterer bedre og bedre på skoler og universiteter, og det ville være veldig merkelig om ikke dette skulle gi seg utslag i arbeidslivet. Jeg kan igjen bare snakke for meg selv, men jeg har vært ambisiøs og temmelig skoleflink hele mitt liv, jeg har søkt meg til ansvar bestandig. Jeg har ikke tatt en lang og god utdanning for å måtte vente hjemme til jeg ble 40 år, i tilfelle jeg hadde et sykt barn, fikk flere barn eller på annen måte ikke var 100 % produktiv til enhver tid.
Jeg synes måten du tenker på, eller i hvert fall skriver om tankene dine på, viser lite innsikt i hvor utrolig sårt, provoserende og jævlig det ville være å ikke bli ansatt fordi man var dame og under 40.