Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-12, 21:37   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego-reklame og kjønn

Jeg liker den reklamen, og jeg synes det er direkte kvalmende hvor kjønnsdelt både klær og leker er i dag. Jeg får flass av rosa prinsesser og brølende spiderman-gutter (ikke av barna men av at det "skal være sånn"). Det blir bare verre og verre. På barnekanalene florerer jo lekereklamene, og de er så kjønnsdelte at det faktisk blir på grensen til hysterisk latterlig. I det ene øyeblikket har man ei lita jente som sitter og snakker moderlig med dukken sin mens en damekommentator synger eller prater mykt om Dukkelise på tilbud, og i neste øyeblikk skrus volumet opp 10 hakk og en mannstemme brøler opp om action og romvesener mens en guttegjeng løper rundt og skyter på hverandre, omtrent.

Jeg har fra eldste ble født vært veldig obs på dette med kjønnsinndeling, og har gjort mitt beste for at JEG ikke skulle påvirke dem bevisst i den retningen. De blir jo påvirket av miljøet, selvsagt, men jeg er glad begge barna mine har lekt med både dukker og biler uavhengig av kjønn.

Min jente har i mange år ønsket seg en badedrakt med Cars eller Spiderman eller lignende på. Det har vi dessverre aldri funnet, fordi alle badedraktene som ikke er ensfarget, er dekorert av ponnier og Barbie og glitter og lignende. Det er rett og slett litt tragisk.