Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-12, 22:54   #35
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lego-reklame og kjønn

Men, jeg er ikke helt sikker på hva som menes med kjønnsnøytralt. For det første: det finnes mange legosett som ikke er ment til å bygge noe spesielt men som man kan bygge hva som helst av. dette er jo defintitivt kjønnsnøytralt, men mindre det å bygge i seg selv er en guttegreie. For det andre: Hvis ikke lego city er kjønnsnøytralt, så skjønner jeg ikke helt det. Det består av sett om temaer som handler om vårt hverdagsliv. Det er jo kjønnsnøytralt å kjøre buss til jobb, eller å jobbe i politiet. Eller steke pizza. Problemet synes jo å være at legoen ikke representere det vi oppfatter som typiske jenteting som frisørsalonger eller slikt. Og i det øyeblikket man hadde lagd det, så hadde det jo igjen blitt "jentelego" og "guttelego". Hvis jeg skulle velge lego i dag med mine øyne som sjuåring, ville jeg mye heller hatt en politistasjon eller et star wars-skip (hvem har sagt at star wars er for gutter?) enn en frisørsalong? Ligger ikke problemet egentlig et annet sted enn i legos sortiment?