Sv: "Fredning" av bildetråder
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Du fikk vel tydelige svar på at det som foregikk på bildet ikke kvalifiserer til indoktringering, og at en diskusjon rundt indoktrinering av barn derfor ikke var relevant i akkurat den tråden. Jeg liker heller ikke indoktrinering av barn og kan godt uttale meg om det, men skriver ikke det som kommentar til et bilde hvor jeg ikke har noe grunnlag for å påstå at noe slik foregår, bare fordi jeg har lyst til å diskutere det. Da starter jeg heller min egen tråd. Hadde du gitt kommentar som et forsiktig spørsmål til Nabbe om hvorfor de lar den lille delta i religiøse aktiviteter hadde det vært en annen ting, men når du bare kommer med en slik anklage ut av det blå kan du ikke regne med å få særlig mye sympati.
Du har heller ikke svart på hvordan du mener at Nabbe bør takle at Kadija hiver seg med og kopierer de voksne når de ber, etter at du fikk den forklaringen. Synes du de bør gjemme seg, eller synes du de bør forby henne å gjøre det som de gjør?
Først hvorfor jeg mislikte bildet og tråden. Overskriften var "En liten muslim...." og fortsettelsesteksten var "... i bønn". Et innlegg til av Nabbe lengre ned i tråden skriver Nabbe at "Hun er alltid med å be...".
Senere har det blitt sagt at ungen BA jo ikke, og hun bare tilfeldigvis satt på dette teppet, og dette teppet var helt tilfeldig et bønneteppe. Mulig det, men da var Nabbes to første innlegg nokså misvisende.
Jeg har ikke noe svar på Nabbe bør gjøre. Men det jeg sier - og står ved - er at hvis det virkelig er tilfelle at en 2-åring på egenhånd ber flere ganger om dag, da har barnet åpenbart vært utsatt for indoktrinering.
Dette er forøvrig langt i fra tilsvarende til om man ser et barn på julegudstjeneste. Forskjell på ting som skjer flere ganger daglig og ting som skjer en gang i året.
|