Sv: Sprekk i flis på bad
Jeg tenker at det høres helt greit ut i deres tilfelle jeg. For det første så er den langt unna et sted der det sprutes vann. Så sjansen for at det skal komme vann inn der er liten. For det andre så regner jeg med dere har greit avtrekk fra badet, og da vil det igjen ikke bli noe fuktinntrenging der.
For det tredje så tenker jeg at den sprekken nok alltid har vært der, at den oppsto da flisen ble truffet av spikeren dørlisten er festet med kanskje? Og at det da ikke er snakk om at noe har beveget seg, og at det derfor har oppstått sprekker i flis.
Det er vel værst om sprekken er i et område der det er mye vann. Og man ikke vet hva som er bak. Selve flisene er jo ikke vanntette, det er jo laget bak der som holder vannet ute fra byggkonstruksjonene. Enten som litexplater eller liknende, eller en smøremembran. Det er jo om denne membranen er skadet et man kan få et problem i de våte sonene.
Helt uten at jeg er noen fagdame på dette området altså. Men jeg har vært vitne til badbygging for ikke langt tilbake.