Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-12, 23:13   #19
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. ungdom og alkohol og foreldrenettverk på nettet

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men mens du overvåker for å sørge for at de ikke drikker alkohol før 18-årsdagen, så kan du få med deg for eksempel at 16-åringen din er gravid, men ønsker ikke å kommunisere dette med deg.

Har du rett til å få vite dette?

Jeg vet som sagt ikke hva og hvordan man har tenkt denne overvåkningen. Og jeg merker det er ganske stor forskjell på å "overvåke" ved å sjekke at ungdommen faktisk skal overnatte hos andre, kontra å sniklese e-post/SMS-er etc. Som foreldre skal man ikke frata ungdommen et privatliv helt heller.

Men vi er vel et stykke unna å overvåke med å sniklese SMS'er o.l. Her er det snakk om å kommunisere med andre foreldre på en enkel måte. Jeg kjenner knapt noen av foreldrene i klassen til Ungen og det er veldig veldig greit med de få jeg faktisk har lagret på telefonen eller har på Fb. Jeg synes en gruppe høres veldig lurt ut så lenge den brukes med sunn fornuft.