Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-12, 15:05   #2
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God saus til kylling?

Jeg pleier ofte å lage en kremet fennikelsaus til kylling:

Surr et par finhakkede sjarlottløk og 3-4 ss finhakket fennikel i olje. Tilsett grovmalt pepper og estragon (denne setter en litt markant smak og kan utelates om ønskelig) og la det surre i lag med en liten stund. Tilsett noen dråper elecidereddik eller hvitvin.
Ha i 2-3 dl kyllingkraft og kok inn til det halve.
Tilsett en passe mende fløte, jeg liker det skikkelig kremet og bruker ca 2 dl. Kok inn til passe konsistens.
Smak til med noe syre (sitron e.l) og salt.
Hvis du ikke liker små biter i sausen kan den siles før servering, men jeg serverer den med løken og fennikelen i.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat