Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-12, 21:49   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp! Heklenovise hekler lue

For ca halvannet år siden fant jeg ut at jeg skulle lære meg å hekle, la ut en tråd her og fikk foreslått denne lua:
http://garnstudio.com/lang/no/visopp..._id=36&lang=no
Kjøpte garn og heklenål, og nå har garnet og nåla godgjort seg en stund og bør angripes .

Jeg har nå brukt en times tid på de første fire maskene, rekket opp ørten ganger, studert boka "Hekling som hobby" som jeg arvet av min bestemor og ergret meg grønn over hvor dårlig jeg er til slikt.

Problemet mitt (eller noe av det i alle fall) tror jeg er at jeg forsøker å forstå oppskriften i hjel. Her tar jeg ikke akkurat noe på feelingen.

Jeg hekler de fire første luftmaskene og så setter jeg dem sammen med en kjedemaske. Deretter skal jeg begynne på første runde og leser at jeg istedenfor første stav skal hekle 3 luftmasker for å "komme på riktig nivå". For det første føler jeg allerede at jeg er på riktig nivå (?). For det andre: Disse tre luftmaskene skal vel da hekles I første maske, og ikke direkte i den masken jeg nå har på nåla (for denne er jo bare et resultat av sammenheklingen, og ikke I første maske). Men hva gjør jeg da med den masken jeg allerede har? På tegningen i boka "hekling som hobby" er disse luftmaskene heklet direkte i denne, men det kan jeg ikke forstå at stemmer ift at disse skal erstatte den ene av stavene.

To be continued, men dette var startproblematikken.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat