Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-12, 16:39   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?

Jeg tror de fleste storbyer har masse som er gøy for ungene, og mer enn nok til å fylle fem-seks dager. Jeg ville valgt den byen jeg selv hadde mest lyst til å dra til, og/eller den byen jeg selv visste mest om. Begge byene har teknisk museum, naturhistorisk museum, fine parker, dyrehage, historiske bygninger, fine kirker, hyggelige rusleturområder, stort utvalg i mat og gode shoppingmuligheter.

Poden og jeg har vært to ganger i Berlin, men hovedgrunnen til at vi valgte den byen først er at han snakker tysk, men (i alle fall den første gangen) veldig lite engelsk. Nå skal vi til London i påsken, og jeg gleder meg i og for seg enda mer til det, fordi jeg liker byen så godt selv. Men vi hadde det veldig fint i Berlin, og det er en veldig fin "rusleby". Uansett synes jeg det er morsomst å reise til steder man vet litt om på forhånd, så jeg ville fortalt litt om den aktuelle byen og historien, lest litt om den sammen, kanskje sett filmer derfra (muligens mest aktuelt for London) og sett om jeg fant noen reiseguider rettet mot barn og slikt.