Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-12, 20:59   #1
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

1Kjøkken, trenger hjelp

Jeg vil tegne kjøkken. Jobber hardt for å få kjøkkentegneren til Ikea til å fungere med mac'n min. Om noen føler seg kallet er det bare å tegne for meg. Jeg trenger masse tips. Sikkert masse jeg selv ikke har tenkt på.

Saken er altså den at vårt gamle kjøkken detter fra hverandre snart. Stygt er det også. Vi har ikke bestemt oss for type, merke, eller farge, men har tidligere snakket om lyst kjøkken ala lidingø fra Ikea. Vi er åpne for andre forslag, men hypermoderne tror jeg ikke passer inn her. Jeg vil ha det praktisk og lettvint.

Så langt er det evt dette som skal gjøres.

1. Den stiplede linjen er i dag en vegg. På høyre side finnes i dag et lite vaskerom. Vi vil fjerne denne veggen og utvide kjøkkenet.

2. Der jeg har tegnet inn rosa seksjoner ser jeg for meg høyskap fra gulv til tak. Her skal det være komfyr, mikro, 60 cm kjøl, 60 cm frys. (Tror jeg)

3. I dag er det oppvasksone der jeg har tegnet inn rosa. Denne tror jeg vi flytter til motsatt side av rommet, mot hjørnet der vaskerommet er i dag. Vann der også.

4. Ventilatoravtrekket er merket av på tegningen. En ide at steketoppen plasseres der også i fremtiden.

5. Spiseplass skal være i venstre hjørne av kjøkkenet. Ser for meg en sittebenk foran vinduet og bordet på langs oppover. Kom med forslag.

6. I høyre nedre hjørne har jeg tegnet inn 40cm dype skuffer for å ikke stjele for mye av den tynne tarmen av et kjøkken. Det skal gi meg ca 160 cm igjen av gulvet dersom jeg har 60cm dype skuffer på motsatt side.

7. Jeg vil ha mest mulig skuffeseksjoner under benken. Liker ikke uoversiktlige skap.

8. De 70 cm brede dørene tror jeg vi endrer til litt bredere. Like greit når vi først må gjøre såpass mye.

De lilla veggene er der bare for å demonstrere. Det er egentlig i disse veggene dørene sitter.

Her er vaskemaskin plassert til venstre for oppvaskkum. Oppvaskmaskin nærmest veggen til høyre for oppvaskkum. (vskerom skal på sikt lages i kjelleren)

Sist redigert av Snuppa : 01-02-12 kl 22:51.
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat